Sunday, September 6, 2009

review~~~

kali ni nk tulis pasal drama malam td yg ditayangkan kat tv3..
ANTARA GARISAN..



ermm..drama ni menyebabkan aku berfikir ape yg tak penah aku nk pikir b4 neh,..
ia bekaitan dengan diri kita yg sesuka hati menjatuhkan hukum kepada seseorang hanya berpandukan kepada pandangan mata kasar atau luaran sje...
yee..aku rase tulah diri aku..
terlalu cepat menilai seseorg bila aku tengok dr gaya percakapan, pakaian ,even gaya jalan pon aku boleh membuat tafsiran sendiri mengenai seseorg tu...
waahh.betapa jahilnya aku....

yaa..kita tau halal dan haram..
kita juga belajar agama, tau hukum setiap perbuatan y kita lakukan...
tp adakah kita layk menjatuhkan hukum kpd org laen walopn kita tu ape yg dia buat tu slah...drama neh membuka mata hati aku yg aku tutup rapat utk menerima kekurngan org laen..sdgkan aku pon byk wat dosa yg blm tentu diampunkan...
plus pelakon utk drama ni dilakonkan oleh plakon yg aku admire n rse sgt berbakt..NORKHIRIAH...dia berjaya bwk watak seorg gro yg mencari rezeki utk menyara adk sepupunya shgga mnjadi seorg yg berilmu dlm agama dn ilmu dunia..

seorg yg berilmu dalam agama menjatuhkan hukum kpd seorg gro walopon kita x tau perkara yg sebenar..akhrnya mereka bertukar tempat drpd yg jahil bertaubat dan sebaliknya..yg berpegang kuat kepada agma juga x terlepas dr hasutan syaiton..diri kita yg menentukan samada terjebak atau sebaliknya..Pada saat mereka baru mereka teringat yang mereka berdua pernah berada di tempat yang berbeza. Ketika itulah mereka tersedar yang mereka berdua telah berubah kedudukan tanpa mereka sedar kerana yang membezakan antara dua keadaan itu hanyalah satu garisan yang halus....

di akhir cite neh wat aku pikir gile2..dlm bulan ramadhan semua syaitan diikat jd kenapa manusia masih berbuat jahat?????

3 fabulous prerogative:

Bainun Waheeda on September 7, 2009 at 12:15 AM said...

gosh!!

ko ajar kimia ke bm dulu tien?

hik3


bagus..bagus...semakin banyk kita menulis semakin matang penulisan kita..


pelagi jadi reviewer la..huhu

Fatin Farhanah on September 7, 2009 at 10:46 AM said...

hahaha...
aku review mende yg menginsafkan je..
yg lekat kat otak ...
n wat aku penat bepikir...
hahahaha

Unknown on September 7, 2009 at 3:00 PM said...

oi2.. silap.. bukan tv 3 da...
104, astro ria la...
manusie berbuat jahat dlm bulan ramadhan
bukan sebab ade syaitan tak terikat
tapi sebab nafsu dan hasad dengki..
kadang2 ade manusia lagi jahat dari syaitan..
sampai syaitan pun takut agaknya nak tgk kacau manusia tu..